Support

יום חמישי, 17 באוגוסט 2023

פערי רכש גומלין רכבת ישראל

 פערי רכש גומלין רכבת ישראל

חוק רכש גומלין מחייב חברה זרה שמוכרת לגוף ממשלתי לרכוש  בישראל 

עסקה חייבת: כל רכש מעל 5 מיליון דולר ששולם מחברה ממשלתית ישראלית לספק או חברה בחו"ל. 

אחוזי מימוש רכש בו חייב הגורם מחו"ל: 20% עסקה רגילה. 50% בטחוני, 35% במדינות שונות שאינן חתומות על הסכמים בינלאומיים.  סין למשל. 

רכבת ישראל הוציא וממשיכה להוציא כספי ציבור, הופכת ש"ח למט"ח. 

מיליארדי ש"ח חוב רכש גומלין מונחים על הכף. 

אין מימוש בפועל למעט עסקאות קטנות, אין אכיפה כלל,  למרות שיש גוף ממשלתי אחראי, רשפ"ת.

רשפ"ת צריכה (רשימה חלקית):

1.  להתריע.

2. להכניס חברות מחו"ל לרשימה שחורה -  Black list -ולהשעות מחוזים ממשלתיים בישראל עד סגירת פערי רכש. 

בפועל זה לא נעשה.  

מי יכול להטות את הכף לטובת מפעלים בישראל? 



רכש רכבת ישראל
29/6
רכש עד עכשיו
20%חובת רכש גומליןסה"ככמותמחיריצרןפריט
₪870,000,000₪4,350,000,000580₪7,500,000בומברדייה, אלסטוםקרונות DD
₪1,040,000,000₪5,200,000,000330קרונועי חשמלי סימנסקרונועי חשמל
₪186,000,000₪930,000,00062₪15,000,000טראקס אלסטוםקטר חשמלי
₪2,096,000,000₪10,480,000,000972סה"כ
20/9מחיר משוער
רכש חדש הזמנה 2023
1.7 מיליארד אירו
20.00%חובת רכש גומליןסה"ככמותמחיריצרןפריט
₪144,000,000₪720,000,00096₪7,500,000בומברדייה, אלסטוםקרונות DD
₪1,117,800,000₪5,589,000,000486₪11,500,000קרונועי חשמלי סימנסקרונועי חשמל
₪12,000,000₪60,000,0004₪15,000,000טראקס אלסטוםקטר חשמלי
₪1,273,800,000₪6,369,000,000586סה"כ
4.01שער יורו
€1,588,279,302מחיר יורו
₪3,369,800,000₪16,849,000,0001,558סה"כ עסקאות



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה