פערי רכש גומלין רכבת ישראל
חוק רכש גומלין מחייב חברה זרה שמוכרת לגוף ממשלתי לרכוש בישראל
עסקה חייבת: כל רכש מעל 5 מיליון דולר ששולם מחברה ממשלתית ישראלית לספק או חברה בחו"ל.
אחוזי מימוש רכש בו חייב הגורם מחו"ל: 20% עסקה רגילה. 50% בטחוני, 35% במדינות שונות שאינן חתומות על הסכמים בינלאומיים. סין למשל.
רכבת ישראל הוציא וממשיכה להוציא כספי ציבור, הופכת ש"ח למט"ח.
מיליארדי ש"ח חוב רכש גומלין מונחים על הכף.
אין מימוש בפועל למעט עסקאות קטנות, אין אכיפה כלל, למרות שיש גוף ממשלתי אחראי, רשפ"ת.
רשפ"ת צריכה (רשימה חלקית):
1. להתריע.
2. להכניס חברות מחו"ל לרשימה שחורה - Black list -ולהשעות מחוזים ממשלתיים בישראל עד סגירת פערי רכש.
בפועל זה לא נעשה.
מי יכול להטות את הכף לטובת מפעלים בישראל?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה